Wednesday 4 May 2016

Kawan baru saya!

"Eh macam kenal?" Seseorang tegur saya bila saya masuk kedai Rizal Klebang.
Saya dari luar, baru lepas beli makanan tengah hari.
Bila dengar ayat tu, otak saya ligat cari balik memori bila saya jumpa dengan orang yang tegur ni.
Ahh tak jumpa!
"Sekolah Taayah ke?" Itu pula yang terkeluar dari mulut saya. Haha
Tapi beliau cakap bukan.
Otak saya ligat mencari lagi.
Oh yaa Facebook! Kami kenal di alam maya.
Itu pun cuma berbalas 'Like'. Tak pernah lagi tegur sapa.
"Hanun?"
Jumpa juga fail memori dengan CikPuan Hanun ni.
Yaa betul. Kami pon bersalaman.
Memang ada niat dekat hati nak jumpa Optometris hebat ni. Tapi tak berkesempatan.
Tak sangka jumpa di sini pulak.
Selalu dengar cerita beliau dari mak nya, merangkap cikgu saya masa sekolah menengah dulu.
Beliau belajar Optometry di United Kingdom, kerja sekejap di Singapura.
Dan akhirnya bertemu jodoh di Rizal Optometris.
Dah hampir 3 minggu beliau mula bekerja, tak terlambat lagi saya nak ucap Selamat maju jaya CikPuan Hanun ðŸ˜Š
Rakan seperjuangan saya.

No comments:

Post a Comment