Wednesday 4 May 2016

Perlu jadi Kreatif untuk lebih berjaya!

Sementara tunggu urusan gambar sijil konvo tu selesai, saya singgah di cafe ya hanana.
Setentang dengan kolej seroja, UiTM Shah Alam.
Lapar pulak rasanya.
Yang lain yang dalam kereta tu pon lapar juga, jadi saya order lebih sikit.
Dah order, duduk sekejap. Nampak pula tanda ada wifi di cafe ni.
Saya tanya pada staff,
"Cik, apa password wifi ni?"
Dia balas,
"Dah solat ke belum?"
Saya malu tiba tiba, waktu baru masuk tak sempat lagi nak solat.
Saya jawab belum.
Oh, kena solat dulu ya baru boleh online. Saya cakap dalam hati je.
Muhasabah diri sekejap.
Staff tu senyum,
"Password dia dah solat ke belum?"
Terpinga-pinga pula saya lepas dengar dia bagitau.
Buat lawak betul cafe ni. Haha
Tapi bagus, kreatif cara dakwah nya.
Kita memang kena jadi kreatif kalau nak lebih berjaya.
Saya pula tanya sambil taip,
"Ada tanda soal sekali ke cik?"
Dia pun gelak sama.
Terima kasih ya yang bagi bunga. Adat orang konvo mesti nak bunga juga hehe.
Cerita hari konvokesyen UiTM ke 84 💐

No comments:

Post a Comment